AXGIS: De nieuwe interactieve GIS applicatie van Axender

08-08-2018 | Nieuws

De nieuwe interactieve GIS applicatie van Axender AXGIS is een unieke postcodesegmentatietool voor de verspreiding van reclamefolders. De tool is speciaal ontwikkeld voor het maken en onderhouden van data gedreven verspreidplannen. In de klantspecifieke segmentatiemodule worden alle filialen weergegeven op de interactieve kaart van Nederland. Alle parameters van het optimaal verspreidplan kunnen op het niveau van verspreidplan en filiaal worden ingesteld. Denk hierbij aan een districtsindeling op basis van reistijd, een selectie van socio-demografische kenmerken en zelfs klant- en consumentendata (klantherkomst en omzet) middels een index per postcode. De Business Intelligence specialisten van Axender zorgen voor een upload van het optimaal verspreidplan. De tool heeft een slimme index slider functie waarmee verschillende verspreidplannen passend bij de gewenste campagne kunnen worden samengesteld. Voor de interne organisatie worden eenvoudig factsheets per filiaal gegenereerd. En met een handige exportfunctie worden verspreidplannen kant-en-klaar opgeleverd.

Optimaal Verspreidplan

Reclamefolders spelen een belangrijke rol in de hedendaagse Customer Decision Journey (CDJ) en activeren bestaande en nieuwe klanten naar de volgende fase in de CDJ. De Business Intelligence specialisten van Axender werken samen met klanten aan het opstellen en onderhouden van het optimaal verspreidplan.

In het analysemodel van Axender worden klant- en consumentendata verwerkt. Vervolgens worden de gewenste parameters zoals: reisafstand, index klantprofiel en bijvoorbeeld een minimale omzet per 1.000 huishoudens optimaal afgestemd op het gewenste bereik. Op deze wijze ontstaat een intelligent verspreidplan. Een optimaal verspreidplan dat efficiënt en effectief is en vooral gericht op het realiseren van de hoogst mogelijke conversie in de folderfunnel.

Partnership

Alleen door het aangaan van een partnership waarbij afnemer en leverancier afspraken maken over het gebruik van strategische en concurrentiegevoelige datagegevens komt een optimaal verspreidplan tot stand. Ook gedurende het jaar zal het verspreidplan moeten worden onderhouden. De grootte van het bereik dient afgestemd te zijn op de Retail kalender en de groei van de onderneming. Hoeveel reclamefolders zijn er nodig voor de nieuwe najaarscollectie of de sale? En is een nieuwe districtsindeling nodig, wanneer een filiaal wordt geopend? Maar vooral hoe zorgen wij ervoor dat het door data gedreven verspreidplan intact blijft? Hiervoor ontwikkelde wij een uniek geografisch informatie systeem. Optimaal bereik interactief in beeld met de nieuwe segmentatietool van Axender: AXGIS!

Staat u ook open voor een partnership met Axender en wilt u een interactief optimaal verspreidplan? Neem dan contact op met Jeffrey Muller via 06 – 53 18 38 13.

Jeffrey Muller – Manager Business Development Axender
Jeffrey heeft al meer dan 25 jaar passie voor én ervaring met het bereik van reclamefolders. Samen met zijn team van BI-specialisten is de ambitie de effectiviteit van de folder continu verhogen. Daarvoor doen zij onderzoek en is het model ‘optimaal verspreidplan’ ontwikkeld. Het model heeft inmiddels bewezen een toegevoegde waarde te zijn voor de grootste retailers in Nederland.

Wilt u het laatste nieuws in uw mailbox?
Abonneer uzelf op onze nieuwsbrief.

Axender BV
Fahrenheitbaan 1
3439 MD Nieuwegein

Volg Axender op Social Media

Share This

Deel dit bericht!

Deel dit bericht met uw eigen sociale netwerk.