Optimaal bereik

Optimalisatie verspreidplan

Marketeers hebben een belangrijke opdracht. Zij moeten er voor zorgen dat er traffic wordt gegenereerd. Dat wil zeggen dat er zoveel mogelijk consumenten naar de winkels komen om producten aan te schaffen.

De reclamefolder is een effectief medium. Uit onderzoek blijkt dat consumenten reclamefolders hoog waarderen. In een korte periode van enkele dagen wordt de reclamefolder huis- aan- huis bezorgd. Op deze manier wordt in één keer een grote groep lezers bereikt.

Verschillende branches maken gebruik van het foldermedium, van Supermarkt tot Slapen en Wonen. Daarom is het belangrijk dat de voor hun relevante consument wordt bereikt. Een Supermarkt is afhankelijk van de reisbereidheid van de consument en een leverancier van keukens, in het duurdere segment, is afhankelijk van het bestedingsvermogen.

Postcodesegmentatietool

Axender heeft een postcodesegmentatietool ontwikkeld. Hiermee wordt een optimaal verspreidplan op basis van reisafstand, socio demografische en lifestyle kenmerken opgesteld. Zo wordt het maximum aantal lezers per folder in het verspreidplan gerealiseerd.

Belangrijke stappen hierin zijn: het in kaart brengen van de verzorgingsgebieden van filialen, het uitvoeren van een klantherkomstonderzoek en het combineren van relevante klantdata. Op basis van deze inzichten kan een profiel- en gebiedsanalyse worden uitgevoerd.

Partnership

Wij gaan graag een partnership met onze klanten aan. Gezamenlijk en in overleg met onze partner stellen we een optimaal verspreidplan op. Vervolgens presenteren wij onze resultaten in een sessie met de partner en bepalen we samen op basis van het potentieel de te volgen folderstrategie. Op deze manier realiseren we samen een maximaal effectief folderbereik.

Meer weten over onze mogelijkheden?

Axender BV
Fahrenheitbaan 1
3439 MD Nieuwegein

Volg Axender op Social Media